Rekonstrukce komplikuje život v obcích na objížďce

Bagry, buldozery i náklaďáky už se týden v plném nasazení činily na silnici mezi Znojmem a Lechovicemi, když se za jejich ruchu odehrála malá slavnost – poklepání základního kamene rekonstrukce této stěžejní dopravní tepny mezi Znojmem a Brnem. „Počasí dovolilo zahájit stavbu o něco dřív, a tak má poklepávání základního kamene zpoždění, ale to nevadí, spíše naopak,“ komentoval s úsměvem tuto skutečnost brněnský ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.


Sedm kilometrů silnice by se zde mělo rekonstruovat v průběhu příštích dvou let. Přibude jeden pruh navíc, kruhový objezd i nová přemostění. „V rámci stavby dojde ke kompletní přestavbě více než sedmikilometrového úseku silnice I/53, která bude rozšířena ze současných 9,5 na 11,5 metru. Na 1,5 kilometru dlouhé části, která navazuje na obchvat Lechovic, bude ve směru na Znojmo přidán jeden jízdní pruh. Křižovatka, která na silnici I/53 napojuje obce Bantice a Hodonice, bude přestavěna na okružní. Ostatní úrovňové křižovatky se silnicemi nižších tříd budou zrušeny, což výrazně zvýší bezpečnost i plynulost provozu,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.


Stavba navazuje na nedávno otevřený obchvat Lechovic a v rekonstrukci se bude pokračovat až k dálničnímu přivaděči u Pohořelic. „Přestavba zbývající téměř jednadvacetikilometrové části silnice I/53 mezi Lechovicemi a Pohořelicemi je ve vysokém stupni přípravy, se zahájením počítáme hned v příštím roce,“ doplnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Zatímco řidiči se mohou těšit na komfortnější spojení s Brnem, své si zažívají lidé v obcích, kudy si auta našla náhradní trasu za uzavřený úsek silnice, kterým denně projíždělo v průměru více než 12 tisíc vozidel. Drtivá většina z nich nyní nemine Suchohrdly či Těšetice. Radost z objížďky určitě nemají ani v Práčích či Banticích, kudy ani oficiální objízdná trasa nevede, ale řada řidičů si tudy ráda zkrátí cestu.


Oficiální objízdné trasy, které měly rozdělit a rozmělnit proud aut, příliš nefungují. Hlavně proto, že ta ve směru na Brno vede až přes Hevlín, což je málokdo ochotný akceptovat. Všichni se tak koncentrují pouze na severní trase objížďky, kterou zaplňuje po celý den proud aut v obou směrech. Život v Suchohrdlech, Těšeticích či Prosiměřicích se tak mění v peklo. Tyto tři obce jsou postiženy nejvíce, ale dobře není ani lidem v Práčích či Banticích, kudy si řidiči často zkracují cestu, nebo v Hostěradicích a v Miroslavi.

REKLAMA