Outletové centrum Freeport slavilo dvacet let existence

Před dvaceti lety přivítal Freeport Fashion Outlet své první zákazníky. Otevřelo se tak první outletové centrum v České republice. Toto jubileum oslavili o víkendu ve Freeportu na Hatích bohatým programem pro návštěvníky. Ti se mohli pokochat třeba pohledem na spoře oděné brazilské tanečnice, poslechnout si divoké jihoamerické rytmy nebo třeba temperamentní zpěvačku Moniku Bagárovou. Bohatý program byl připraven i pro děti, které se mohly i pozdravit s komiksovými postavičkami. Na Hatích zkrátka bylo na co se dívat a co poslouchat.


Návštěvníci, kteří se tuto akci nenechali ujít se tak zařadili po bok zhruba dvou miliónů zákazníků, kteří ročně Freeport navštíví, aby nakoupili v některém ze 75 značkových obchodů. Free­port Fashion Outlet v Hatích u Znojma byl prvním outletovým centrem v České republice, díky otevření centra v roce 2003 si čeští zákaznici mohli poprvé začít nakupovat prémiové značky v dlouhodobých slevách. Obchodníci v outletech totiž podle pravidel musí své zboží nabízet vždy minimálně s 30% slevou oproti běžným cenám. Na rozdíl od standardních obchodních center se však outlety zaměřují na prodej starších kolekcí nebo kolekcí, které vznikají speciálně pro ně. V souvislosti s otevřením Freeportu také na Znojemsku přibylo okolo tisíce pracovních míst.


„Reálně jsou outlety postaveny na řadě slevových akcích a zákazníci mohou často nakupovat za ceny nižší oproti běžným cenám o v průměru 50-60 %. Kromě různých sezónních výprodejů jsou populární takové akce jako je třeba Black Friday či různé další slevové víkendy,“ vysvětluje Jan Procházka, ředitel centra Freeport Fashion Outlet.


Centrum v současnosti vlastní rakouská firma Ekazent, provozovatel outletu v Parndorfu, která jej převzala v roce 2015 a následně investovala do jeho rozsáhlé rekonstrukce zhruba 10 milionů euro. V příštím roce plánuje Freeport vybudovat obří solární elektrárnu na střeše, která by měla zajistit až 60 % energie potřebné pro chod centra. Mezi další plány centra patří zpuštění e-shopu, který by zprostředkoval širší dostupnost outletových kolekcí pro zákazníky. Outletový e-shop zatím běží jen v pilotním režimu a podle Jana Procházky jde i v rámci Evropy o poměrně specifický projekt, protože obchodní či outletová centra takou službu standardně nenabízejí.

REKLAMA