Návrat Nezvedova mága, bez výběrového řízení

Velký rozruch nejen mezi novinářskou obcí vzbudilo, když pod jednou z rozesílaných zpráv tiskového oddělení Znojma byl podepsán Pavel Kovařík. Tedy muž, který dostával v době vlády znojemské ODS a starosty Petra Nezvedy prostřednictvím své agentury Inpuncto statisícové zakázky od města Znoj­ma, často za velmi podezřelých okolností.


Z oddělení vnějších vztahů znojemské radnice v poslední době odešlo několik pracovnic, a tak není žádným překvapením, že město vypsalo na uvolněnou pozici výběrové řízení. Jen těžko pochopitelné ale je, že ještě před termínem jeho uzávěrky, která je 28. listopadu, už se na znojemské radnici jako nový tiskový mluvčí prezentuje právě Pavel Kovařík. Nové vedení Znojma, zdá se, nemá ani tolik slušnosti, aby s jeho angažmá počkalo, až bude výběrové řízení ukončeno. Přitom z podmínek konkurzu je jasné, že byl šit přímo Kovaříkovi na míru.


Rozpaky také vzbuzuje to, že si nová koalice, která před volbami slibovala, jak bude Znojmo vést slušněji a průhledněji než minulé vedení, vybrala právě muže, který byl svého času pevně spojen s ODS Petra Nezvedy, tedy v době, kdy se právě o průhlednosti a čistotě hospodaření Znojma nedalo příliš mluvit, o čemž mimo jiné svědčil zákrok policejního komanda přímo na radnici. Přestože následující soud vyzněl jako ve většině podobných případů víceméně do ztracena, nepříjemná pachuť po této kauze zůstala.
Jedním z tunelů, kterým tehdy odtékaly peníze z městské kasy, byla právě Kovaříkova agentura Inpuncto. Ta dostávala zakázky hlavně na marketingové a sociologické studie. A to i v případě, že na nějakou zakázku soutěž ani nevyhrála. Například studie Turistická destinace Znojmo a okolí přišla město na bratru 700 tisíc korun. Inpuncto nabídlo až třetí nejvýhodnější nabídku, přesto zakázku získalo. A mnoho dalších, často na výjimku. Takhle Znojmo zaplatilo Kovaříkovi okolo dvou milionů korun. Další statisíce dostával na svůj festival Wake up, který měl návštěvnost asi jako průměrná vesnická tancovačka. Celkem za čtyři roky činily městské dotace na tento festival více než osm set tisíc korun.


Poté, co se rozešel s ODS, začal se angažovat ve znojemské buňce strany Svobodných, která v nedávných volbách kandidovala ve Znoj­mě pod názvem Znojmáci a její hlavní mediální tváří byla Bohumila Beranová. Ze čtvrtého místa kandidátky se ale do zastupitelstva nedostal. Do vedení radnice se tak dostal oklikou jako tiskový mluvčí.

REKLAMA