Vinaři bojují s proseccem, Bohemia popřela zájem o Znovín

V nelehké situaci se ocitli pěstitelé vinné révy, ale i producenti vín na jižní Moravě. Důvodů je několik. Tím hlavním jsou covidové roky a s nimi zavřené restaurace a hotely, další je stále vyšší dovoz a v neposlední řadě móda italského prosecca, které u konzumentů vytlačuje klasická tichá vína, ale konkuruje třeba i pivu.


Nejen Znovín musí bojovat s fenoménem prosecco neboli oblibou tohoto šumivého nápoje z Itálie. „Obrovským problémem je pokles spotřeby tichého vína asi o patnáct procent. Jedním z hlavních důvodů je prosecco. Navíc vinaři si podkopávají sami svou pozici, když se snaží kontrovat frizzantem, ale když se to pak spočte, tak nula od nuly pojde. V současnosti se to snažíme řešit projektem s pracovním názvem Bublina a diskutujeme, zda vytvořit nějakou společnou značku pro Moravu. Něco ve stylu Svatomartinského, kterým se nám podařilo konkurovat Beaujolais. Ale prosecco je tak silná značka, že to bude velmi těžké,“ uvedl Pavel Vajčner z rady Vinařského fondu. Ten se dlouhodobě stará o propagaci tuzemského vína. A čím by mohli podle něj moravští vinaři s proseccem bojovat? „Mohly by to být růžové střiky. Růžové víno jsou schopni všichni vinaři udělat. Sycená vína cestou pro všechny nejsou,“ zdůraznil Pavel Vajčner.

Trend odklonu od tichých vín k sektům potvrzuje marketingový ředitel našeho největšího producenta šumivých vín Bohemia Sektu Martin Fousek. „Trh prosecca roste celosvětově již několik let a pomáhá budovat tzv. „neformální“ spotřebu šumivých vín, kdy si spotřebitelé vychutnávají sekty i mimo příležitosti různých oslav. Díky tomuto trendu jsme uspěli i s našimi novinkami Bohemia Sekt Ice a Bohemia Sekt Ice Pink!, které právě do tohoto segmentu směřují a i nadále chceme tento segment prostřednictvím komunikace a dalších inovací rozvíjet,“ konstatoval Martin Fousek.


Možná i v důsledku stoupající obliby šumivých vín se objevily informace o zájmu Bohemia sektu o koupi Znovínu Znojmo. Ve Starém Plzenci, kde Bohemia sekt sídlí, ale tyto informace důrazně popřeli. „Společnost Bohemia Sekt svoje případné akviziční záměry nekomentuje. Abychom však předešli zbytečným spekulacím, tak v tomto případě výjimečně můžeme potvrdit, že v současné době Bohemia Sekt žádná jednání o koupi žádného vinařství, tedy ani Znovínu Znojmo, nevede. Do budoucna nemůžeme vyloučit zájem naše pozice na jižní Moravě posílit, ale v současné době je považujeme za optimální,“ uzavřel Martin Fousek. Bohemia Sekt na Moravě vlastní například Víno Mikulov, Vinařství Pavlov, Chateau Bzenec či Habánské sklepy.


Celý článek najdete v tištěné podobě Znojemského týdne nebo v jeho elektronické podobě.

REKLAMA